Gruzja

Gruzja - Informacje ogólne

Gruzja - Wspomnienia z podróży

24 czerwca 2017 Achalciche miało być w naszej podróży po Gruzji jedynie krótkim przystankiem przesiadkowym w drodze do i z Vardzi. Przewodniki nie poświęcały temu miejscu więcej niż kilka linijek, odnoszących się do opisu dworca i połączeń do Skalnego Miasta. Tylko w jednym z zagranicznych...

23 czerwca 2017 W czasie naszej podróży przez Gruzję dotarliśmy także do skalnego miasta Vardzia. Znajduje się ono na południu kraju, w pobliżu granicy z Azerbejdżanem, w okolicach miasta Achalciche. Niezwykłe to miejsce. Dawne schronienie wydrążone w środku górskiego masywu wznoszącego się nad...

5 kwietnia 2017 Podczas mojej drugiej podróży do Gruzji, od ekipy z Oasis Clubu w Udabno dowiedziałyśmy się z koleżanką o istnieniu hostelu „Nyabinghi” w Gonio pod Batumi. Jako że nie miałyśmy dokładnie sprecyzowanych planów na ostatnie kilka dni naszych wakacji, postanowiłyśmy pojechać tam i...

7 marca 2017 Kilka lat temu wybrałam się razem z kolegą na dwutygodniowy wyjazd do Gruzji. Polski boom turystyczny na ten kraj dopiero się zaczynał. Nie było tanich lotów, ani dokładniejszych map, o porządnych przewodnikach nie mówiąc. Planując trasę zdecydowaliśmy się na spędzenie kilku dni w...

5 marca 2017 Kilka napotkanych w Mestii osób powiedziało nam, że ostatni dzień czterodniowego trekkingu z Mestii do Uszguli to marsz wzdłuż drogi, po której jeżdżą samochody. Postanowiliśmy wobec tego nieco zmodyfikować swój plan i ten ostatni odcinek przejechać. Chwilę po zachodzie słońca...

22 lutego 2017 Kiedy jesienią 2015 roku jechałam do Gruzji po raz drugi w swoim życiu, wiedziałam, że muszę pojechać w góry. Trudny wybór pomiędzy Swanetią a okolicami Kazbegi rozstrzygnęła koleżanka na korzyść tego drugiego. Ponieważ jednak szybko stało się oczywiste, że to nie jest moja...