Raport: Najważniejsze trendy w hotelarstwie w 2018 roku

Branża hotelarska w 2018 roku będzie zmieniać się szybciej niż kiedykolwiek – wynika z raportu „Trends 2018” przygotowanego przez firmę Profitroom, która postanowiła po raz kolejny przeanalizować trendy rynkowe i wskazać najważniejsze wyzwania czekające rynek w najbliższych dwunastu miesiącach.

„Aktywna polityka HR, zmiana podejścia Polaków do podróżowania, skuteczna interakcja z klientem, rosnąca rola aparthoteli, automatyzacja procesów – to tylko kilka najważniejszych trendów na 2018 rok, które czekają branżę hotelarską” – mówi Marcin Dragan, dyrektor zarządzający firmy Profitroom, dostawcy technologii rezerwacyjnej dla hoteli i apartamentów. Czas poznać najważniejsze z nich.

Jak zatrzymać pracownika?

W branży hotelowej, wyraźnie widać mniejsze zainteresowanie pracą wśród osób młodych. Z kolei pracownicy z doświadczeniem są na wagę złota i mogą przebierać w ofertach. Coraz trudniej również o zatrudnienie pokojowych czy kelnerów z odpowiednim doświadczeniem. W jaki sposób poradzą sobie z tym wyzwaniem właściciele lub zarządcy obiektów? Prowadząc aktywną politykę HR oraz dbając o odpowiednią optymalizację pracy.

Zmiana stylu podróżowania

Wolno, wnikliwie i wyjątkowo – to trzy słowa, które charakteryzują podróżnika w 2018 roku. Tego typu podejście dla podróżowania to ogromna szansa dla obiektów turystycznych, które mogą zwiększyć sprzedaż bezpośrednią, konstruując ofertę wokół doświadczenia podróży.

Aparthotele – luksus czy realizacja potrzeb

W ostatnich latach w Polsce powstaje coraz więcej obiektów turystycznych działających w ramach usługi aparthotel czyli wynajem apartamentów w systemie hotelowym, łączący w sobie cechy apartamentów i hotelu. Standardowe usługi hotelowe przestają być gwarantem atrakcyjności hotelu, bo Polacy stawiają bardziej na doświadczenie pobytu niż na klasyczny wynajem.

Interakcja z klientem

Komunikacja z klientem jest kluczem do budowania skutecznej relacji. Coraz istotniejszą rolę zaczynają odgrywać live chaty, które umożliwiają np. obsługę gościa hotelowego w czasie rzeczywistym, na każdym kroku procesu rezerwacyjnego. Warto zastanowić się również nad wprowadzeniem do komunikacji wirtualnego asystenta (chatbot), czyli programu, który będzie w stanie odpowiadać klientom na najczęściej pojawiające się pytania.

Rewolucja mobilna i zintegrowany czynnik sukcesu

Wdrożenie rozwiązań, które są zaprojektowane specjalnie pod urządzenia mobilne jest dla hotelarzy koniecznością, która w przyszłości przełoży się na wzrost przychodów z tytułu rezerwacji dokonanych przez smartfony. Istotne jest również korzystanie z systemów, które integrują dane o klientach i ułatwiają zarządzanie „System konsolidujący dane to przyszłość´ hotelarstwa. Rozwiązania dostarczane przez jednego dostawce?, maja? te? przewagę? nad systemami patchworkowymi, że od początku są tworzone jako spójny organizm, pozwalający na efektywne zarządzanie danymi bez konieczności pokonywania przeszkód natury technicznej” – mówi Marcin Dragan.

Źródło informacji: Profitroom